به گزارش اقتصاد پژوه  به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم عبیدی، مدیر کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج در این‌باره بیان کرد‌: به منظور بومی‌سازی و کاهش وابستگی خرید قطعات و مجموعه‌های مورد نیاز به خارج از کشور برای بازسازی لکوموتیوهای موجود در ناوگان راه‌آهن، ساخت قطعات و مجموعه ها با استفاده از […]

به گزارش اقتصاد پژوه  به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم عبیدی، مدیر کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج در این‌باره بیان کرد‌: به منظور بومی‌سازی و کاهش وابستگی خرید قطعات و مجموعه‌های مورد نیاز به خارج از کشور برای بازسازی لکوموتیوهای موجود در ناوگان راه‌آهن، ساخت قطعات و مجموعه ها با استفاده از توانمندی‌های سازندگان داخلی در دستور کار کارخانه‌های بازسازی لکوموتیو کرج قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این ۶۵ دستگاه توربین لکوموتیو GE پس از ساخت، بر روی لکوموتیو نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته عبیدی، با توجه به قیمت ساخت این مجموعه در داخل کشور در مقایسه با نمونه خارجی، ساخت این مجموعه‌ها حدود ۳۰ درصد صرفه جویی ارزی به دنبال داشته است.

منبع :پرشین خودرو