به گزارش اقتصاد پژوه به نقل از ایسنا، پورسیدآقایی در جلسه این هفته ارتباط مستقیم سامانه ۱۸۸۸، درباره سامانه ۱۸۸۸ شهرداری تهران گفت: این سامانه به طور مستمر به شکایات و انتقادات شهروندان تهرانی رسیدگی می کند و معمولاً جلسات ارتباط مستقیم این سامانه دو بار در سال مختص معاونت حمل و نقل و ترافیک […]

به گزارش اقتصاد پژوه به نقل از ایسنا، پورسیدآقایی در جلسه این هفته ارتباط مستقیم سامانه ۱۸۸۸، درباره سامانه ۱۸۸۸ شهرداری تهران گفت: این سامانه به طور مستمر به شکایات و انتقادات شهروندان تهرانی رسیدگی می کند و معمولاً جلسات ارتباط مستقیم این سامانه دو بار در سال مختص معاونت حمل و نقل و ترافیک می باشد.

وی اجرای طرح زوج و فرد به روش فعلی را نادرست و غیرکارشناسی دانست و با بیان اینکه این طرح قرار بود به صورت مقطعی و فقط در مواقع اضطرار اجرا شود، افزود: سال گذشته شهرداری مطالعاتی را درباره آثار و چگونگی اصلاح طرح زوج و فرد انجام داد و نتایج حاکی از آن است که این طرح سبب آلودگی هوای شهر شده و افراد مبادرت به تهیه دو خودرو با پلاک‌های مختلف می‌کنند که این روند افزایش ترافیک و آلودگی هوا را در پی داشته است. طبق بررسی بانک جهانی، مشخص شد کشورهایی که محدودیت پلاک گذاشته اند شکست خورده اند و آلودگی هوا نیز افزایش داشته است. این طرح به صورت موقت مفید بوده اما در طولانی مدت آلودگی بیشتر هوا را سبب می شود که در صورت تأیید و تصویب شورای ترافیک این طرح در سال آینده حذف خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک درباره عوارض ورود به طرح ترافیک و محدوده زوج و فرد گفت: در مصوبه شورای شهر قید شده اشخاصی که وارد این دو محدوده می شوند باید عوارض ورود به طرح پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت، این عوارض به عنوان بدهی آنان تلقی شده که برای اطلاع رسانی به شهروندان این بدهی با درج تاریخ به شهروندان پیامک می شود. شهرداری مکلف به وصول عوارض این بخش بوده و اشخاصی که در سامانه " تهران من" حساب خود را شارژ نکرده اند این عوارض به عنوان بدهی بر روی پلاک خودرویشان ثبت و زمانی که برای تغییر پلاک یا پرداخت عوارض سالیانه مراجعه می کنند این عوارض ها به صورت یکباره از حسابشان کسر می شود.

پورسیدآقایی با بیان اینکه نرخ عوارض به نوع معاینه فنی و ساعت ورود و خروج بستگی دارد، ابراز کرد: این مبلغ از حداقل ۱۳۴۰۰ تومان در روز شروع می شود و برای خودروهایی که معاینه فنی خودور برتر دارند۲۸۰۰۰ تومان و فاقد معاینه فنی برتر نیز ۶۳ هزار تومان می باشد.

معاون شهردار تهران افزود: برای پرداخت این عوارض ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است که در صورت پرداخت به موقع آن مشمول دریافت تخفیف می گردند و این عوارض نیز صرف گسترش وسایل حمل و نقل عمومی برای رفاه حال بیشتر شهروندان می شود.
 

طرح ترافیک

 

افتتاح ۶ مرکز معاینه فنی

حسینی منش مدیر عامل ستاد معاینه فنی تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه حدود ۳۰۰ هزار خوردو در خارج از شهر تهران معاینه فنی دریافت نموده اند و تنها ۱۰ درصد خودروها فاقد معاینه فنی هستند، خاطرنشان کرد: مراکز معاینه فنی در این روزها خلوت بوده و با تمام ظرفیت به شهروندان خدمات دهی می کنند.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی افزود: هفته آینده دو خط سیار و دو مرکز ثابت و جمعاً ۶ خط به خطوط معاینه فنی تهران اضافه خواهد شد که با افتتاح این ۶ خط، تعداد خطوط تهران به ۵۰ عدد خواهد رسید.

وی بیان کرد: ۱۵۰۰ خودروی سنگین در اکیپ مشترک پلیس و ستاد معاینه فنی تهران کنترل شده است که متأسفانه ۲۶ درصد خودروها علیرغم داشتن معاینه فنی در تست مجدد مردود شدند.

حسینی منش با اشاره به اینکه بیشتر خودروهای مردود شده در تست معاینه فنی مربوط به خودروهای حمل زباله، نخاله و باربری می باشند افزود: تلاش بر این است تا دقت و نظارت بیشتری اعمال شود و خودروهای دودزا و مشکل ساز از رده خارج گردند. شهروندان نیز در صورت مشاهده اتوبوس و تاکسی های دود زا می توانند آن را به سامانه ۱۸۸۸ اطلاع رسانی نمایند.

۱۰۷ درخواست توسط معاون حمل و نقل و ترافیک پاسخگویی شد

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک به درخواست ۱۰۷ شهروند رسیدگی نمود و (موضوعات اتوبوسرانی) ایستگاه اتوبوس، تأخیر اتوبوس، عملکرد اتوبوس و اتوبوس فرسوده( و درخواست های ترافیکی ) پل عابر پیاده، یک طرفه نمودن خیابان، درخواست علائم ترافیکی و مشکلات طرح ترافیک( در صدر مطالبات شهروندان این حوزه قرار داشت. در این جلسه علاوه بر معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سایر مدیران ارشد این حوزه نیز برای پاسخگویی به شهروندان حضور داشتند و از سایت دریافت پیام سامانه ۱۸۸۸ نیز بازدید کردند.

منبع :پرشین خودرو